Producten

Als voorraadhoudende groothandel is ODS Metals bij uitstek uw partner voor de verspanende industrie.

Goed verspanen vereist vakmanschap. ODS Metals weet als geen ander hoe belangrijk de keuze van de materiaalsoort en -kwaliteit is. Waar het gaat om gereedschapskosten en bewerkingstijden kan de juiste materiaalkeuze en kwaliteit u aanzienlijke besparingen opleveren. Het juiste materiaal voor het juiste product, daar draait het om. Daarom heeft ODS Metals een breed assortiment voor de verspanende industrie.
Onze productrange loopt van het kwalitatief hoogwaardige speciaalstaal tot het uitstekend verspaanbare roestvaststaal en aluminium.

Speciaalstaal

Speciaalstaal is een term die ODS Metals hanteert voor alle hoogwaardige staalsoorten die onder meer geschikt zijn voor verspanende doeleinden. ODS Metals levert staal in gelegeerde en ongelegeerde kwaliteiten, en kwaliteiten met een verbeterde verspaanbaarheid. Het zoeken naar de beste kwaliteiten om onze productrange optimaal aan te passen aan de wensen en behoeften van de verspanende industrie, is een continu proces.

Roestvaststaal

Door de toevoeging van chroom en in veel gevallen nikkel krijgt staal de roestvaste eigenschappen die nodig zijn in corrosieve omstandigheden. Of het nu gaat om de petrochemie, de offshore, de voedingsmiddelen- industrie, de machine- en apparatenbouw of de automobielindustrie, ODS Metals levert de vereiste materialen uit voorraad.

Aluminium

Aluminium vindt steeds meer zijn weg in de wereld van verspaning. Door de specifieke toepassingen van aluminium worden de technologische eigenschappen steeds belangrijker. Daarom hebben wij onze voorraad hierop aangepast door een grote diversiteit aan legeringen op te nemen.

Maatwerk

Wij leveren de door u bestelde producten op maat.
In onze eigen zagerij kunnen we tot de onderstaande diameters zagen:

Materiaal   Maximaal mm
 Speciaalstaal  1000